Proiecte eTwinning

eTWINNING – COMUNITATEA ȘCOLILOR DIN EUROPA

eTwinning – comunitatea școlilor din Europa – este o acțiune destinată instituțiilor de învățământ, finanțată de Comisia Europeană, prin intermediul Agenției Executive pentru Educație, Audiovizual și Cultură, din cadrul Programului Erasmus+. Acțiunea eTwinning cuprinde o platformă digitală complexă, care dispune atât de o secțiune publică, cât și de una privată, fiind disponibilă în 28 de limbi.
Comunitatea eTwinning angrenează sute de mii de profesori, care învață unii de la alții și fac schimb de bune practici și idei, transformând eTwinning în cea mai mare rețea de profesori din lume.

Scopurile proiectelor eTwinning

  • să stimuleze entuziasmul pentru a împărtăşi standarde internaţionale de educaţie;
  • să descopere informaţii despre ţările implicate în proiect, despre tradiţiile acestora şi modul de viaţă;
  • să combată prejudecăţile şi temerile elevilor;
  • să informeze comunitatea despre activităţile din proiect prin intermediul articolelor de presă;
  • să încurajeze participarea altor ţări şi instituţii;
  • să discute pe marginea diferenţelor şi să descopere asemănările.

Valoare pedagogică

Prin intermediul proiectelor eTwinning, elevii conştientizează că trăiesc într-o Europă multiculturală şi îşi dezvoltă curiozitatea faţă de lucruri noi. De asemenea, învaţă să respecte alte culturi, tradiţii şi popoare. Elevii, părinţii şi partenerii sunt încurajaţi să sprijine aceste concepte. Proiectele le permit tinerilor europeni să crească împreună şi să se înţeleagă reciproc într-o manieră caracterizată de sensibilitate şi respect. De asemenea, proiectele eTwinning îi motivează pe  elevi să caute şi să facă schimb de informaţii, să îşi prezinte propriile rezultate altora şi să colaboreze prin Internet cu elevii şcolilor partenere într-un mod creativ şi semnificativ.

Instrumente de lucru

Materiale informative în word și powerpoint, imagini foto, desene, materiale audio – video, videoconferinţe, publicaţii web, discuţii pe forum, biblioteca online Ted Ed, chestionare, web 2.

Impact

În urma participării la proiecte copiii și – au îmbunătăţit competenţele tehnice şi cele necesare lucrului în echipă, iar motivaţia de a învăţa a crescut. Au intrat în contact cu limbile străine, mai ales cu engleza, care a fost limba de lucru, şi au dovedit o motivaţie cognitivă foarte ridicată.
Cadrele didactice au intrat în contact cu alte sisteme de învăţământ şi cu alte moduri de a gândi şi le-au valorificat în propriul demers pedagogic. Întreaga şcoală este mai deschisă la problematica europeană, ca de altfel şi comunitatea locală, iar interesul faţă de Europa şi naţiunile acesteia a crescut.

Ambasadori eTwinning

eSafety Label for a safer school

Proiecte eTwinning în curs de implementare

Proiecte eTwinning finalizate