Parteneriate

Educație juridică în școli și universități 2022 – 2025


Programului operațional capital uman 2014 – 2020 (P.O.C.U.), Axă prioritară 6 – Educație și competențe


Campania media națională de prevenire a consumului de noi substanțe psihoactive „Fii Liber!”

  • Agenţia Naţională Antidrog, în calitatea sa de coordonator naţional al politicilor publice în domeniul reducerii cererii și ofertei de droguri va implementa la nivel național, Campania media națională de prevenire a consumului de noi substanțe psihoactive „Fii Liber!”,  care își propune ca obiectiv principal creşterea nivelului de informare, sensibilizare şi conştientizare cu privire la efectele medico-psiho-sociale ale consumului de substanţe noi psihoactive, precum şi dezvoltarea unor atitudini şi practici de viaţă sănătoasă la nivelul populaţiei generale 15 – 64 de ani, cu accent pe populaţia şcolară şi la risc de consum de droguri 15 – 34 de ani.
  • Conform studiilor naționale: Studiul în populaţia generală (General Population Survey), care este considerat a fi un indicator epidemiologic cheie, utilizat la nivel mondial pentru estimarea consumului de droguri în populaţia generală și Studiul ESPAD – cel mai extins proiect internațional de cercetare axat pe studiul consumului de substanțe psihoactive la adolescenți în vârstă de 15 – 16 ani, după canabis, pe poziţia a doua în „topul” celor mai consumate droguri în România, se situează noile substanţe psihoactive.
  • Cea mai mică vârstă de debut, declarată de către cei care au experimentat consumul de NSP, a fost 12 ani. Noile substanțe psihoactive sunt consumate cu precădere de populația tânără (15 – 34 ani), toate prevalența și valorile caracteristicilor de utilizare fiind aproape dublă în comparație cu populația generală.
    Perioada de implementare a campaniei
    : martie 2020 – decembrie 2020.
Sari la conținut